Ogniskowa 35 mm jest to jedna z najczęściej wykorzystywanych ogniskowych przez fotografów na całym świecie. Jest to klasyczny, reporterski obiektyw, do zabrania zawsze i wszędzie. Dzięki swojej uniwersalności jest często stosowany w fotografii eventowej i ujęciach portretowych. Pomimo dużej przysłony jest kompaktowy, zmieści się w każdej torbie, czy fotograficznym plecaku.
Obiektyw zapewnia szybkie i precyzyjne ostrzenie. Zastosowany krokowy silnik AF, został zoptymalizowany do współpracy z bezlusterkowymi aparatami i doskonale spisuje się w dynamicznych reportażach jak i w codziennej fotografii hobbystycznej. System AF jest kompatybilny z detekcją kontrastu, detekcją fazy oraz technologiami rozpoznawania obiektów, wykrywania postaci, twarzy czy źrenicy.
Skomplikowany układ soczewek wykonanych ze specjalnych szkieł FLD, SLD oraz w asferycznym kształcie, w połączeniu z aż 11-sto listkową zaokrągloną przysłoną, stoją na staży jakości obrazu linii Art. Piękny, kremowy bokeh i ostrość od przysłony F1.4 są kwintesencją obiektywu Sigma 35mm F1.4 DG DN. Obiekty był projektowany z myślą o współpracy również z wymagającymi wielomilionowymi matrycami pełnoklatkowymi, jest doskonałym narzędziem pracy dla najbardziej wymagających fotografów.
Fot. Alina Schessler
SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art to na nowo zaprojektowany obiektyw przeznaczony do współpracy z aparatami bezlusterkowymi. Obiektyw jest następcą dobrze znanego obiektywu 35mm Art, a w drodze ewolucji nowe funkcje i technologie doprowadziły go do do perfekcyjnej współpracy z aparatami bezlusterkowymi. Zwarta konstrukcja, funkcjonalność, ostrość i plastyka obrazu oraz jeden z najszybszych systemów ustawiania ostrości to jego główne cechy. Nie bez znaczenia jest przysłona F1.4, pozwalająca na fotografowanie z płytką głębią ostrości, dodatkowo wspierająca fotografów w ciemnych kościołach podczas realizacji reportaży. Ogniskowa 35 mm jest to jedna z najczęściej wykorzystywanych ogniskowych przez fotografów na całym świecie. Jest to klasyczny, reporterski obiektyw, do zabrania zawsze i wszędzie. Pomimo dużej przysłony jest kompaktowy, zmieści się w każdej torbie, czy fotograficznym plecaku.
Fot. Tomasz Tołłoczko
Fot. Tomasz Tołłoczko
Dzięki 11-listkowej kołowej przysłonie, obiektyw zapewnia gładki, okrągły efekt bokeh, dzięki czemu nieostre obszary nie rozpraszają uwagi od fotografowanego obiektu, przez co obiektyw świetnie nadaje się także m.in. do portretowania. Dzięki zaawansowanej technologii powłok antyrefleksyjnych i niezliczonych symulacjach prowadzonych zarówno w programie komputerowym jak i w warunkach rzeczywistych, obiektyw bardzo dobrze radzi sobie także przy fotografowaniu pod światło, zapobiegając powstawaniu blików przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego kontrastu. Pomimo bardzo dużego otworu przysłony F1.4, obiektyw ten w bardzo dobrym stopniu koryguje komę, także przy maksymalnie otwartej przysłonie powstrzymując jasne punkty światła przed rozbłyskami w pobliżu krawędzi kadru, co jest niezwykle pożądane szczególnie przez osoby fotografujące nocne rozgwieżdżone niebo.
Fot. Alina Schessler
System ostrzenia w obiektywie SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art jest oparty o silnik krokowy, sterujący jedną grupą soczewek składającą się zaledwie z jednego, lekkiego elementu, co sprawiło, iż autofocus w tym obiektywie jest niezwykle szybki i cichy, zarówno w trybie pojedynczym jak i podczas śledzenia obiektu. Manualne ostrzenie jest bardzo płynne i precyzyjne, jednocześnie zapewniając odpowiedni opór dla osób filmujących. Oczywiście na obudowie znajduje się przełącznik AF/MF.
Fot. Alina Schessler
Fot. Tomasz Tołłoczko
Kluczowym aspektem przy projektowaniu obiektywu 35mm F1.4 DG DN | Art były wyrafinowane parametry optyczne, które są cechą wspólną dla wszystkich obiektywów z linii Art. Na konstrukcję obiektywu składa się 15 elementów w 11 grupach. Dzięki zastosowaniu dwóch soczewek o niskiej dyspersji (SLD), soczewki o ekstremalnie niskiej dyspersji (ELD), a także jednej soczewki FLD o charakterystyce zbliżonej do fluorytu, oraz dwóch soczewek asferycznych, ta zaawansowana konstrukcja wykorzystuje najnowocześniejszą technologię projektowania optycznego SIGMA, minimalizując wszystkie rodzaje aberracji, w tym podłużną aberrację, której nie da się skorygować w aparacie. Dopełnieniem jakości obrazu jest 11-sto listkowa, zaokrąglona przysłona, dzięki której uzyskujemy przyjemną plastykę obrazu generującą gładką gradację i minimalizując powstawanie smug.
Na obudowie SIGMA 35mm F1.4 DG DN |Art znajduje się pierścień przysłony który umożliwia sterowanie przysłoną za pomocą obiektywu lub za pomocą aparatu (przy ustawieniu pierścienia w tryb Auto). Przełącznik blokady przysłony na korpusie obiektywu umożliwia zablokowanie pierścienia przysłony w trybie automatycznym, aby zapiec przypadkowego przestawienia podczas fotografowania. Dużym plusem dla filmowców będzie także przełącznik „de-click”, który umożliwia płynną regulację przysłony. Pierścienie pracują z przyjemnie wyczuwalnym oporem, oferują tryb pracy płynnej oraz Clik, pierścień przysłon można zablokować zapobiegając przypadkowej zmianie położenia. Na obudowie znajdziemy również przełącznik trybów ostrości oraz przycisk AFL, za pomocą którego można dostosować zmianę dowolnie wybranej przez siebie funkcji.
Obudowa SIGMA 35mm F1.4 DG DN | Art cechuje się bardzo dużą trwałością, która pozwoli wytrzymać długotrwałe profesjonalne użytkowanie. Konstrukcja odporna na kurz i zachlapanie zapewnia uszczelnienie przycisków i połączeń między częściami składowymi, a wokół mocowania znajduje się gumowa uszczelka. Przednia soczewka została pokryta hydrofobową i olejoodporną powłoką. Jej czyszczenie jest szybkie i łatwe, zabrudzenia nie rozmazują się po całej soczewce, pozwalają się łatwo usuwać.
Fot. Kimio Yajima
Made in Japan, Aizu
Wszystkie nasze obiektywy i aparaty są projektowane, produkowane i montowane w naszej jedynej fabryce w Aizu w Japonii. Ten lokalny model produkcyjny jest już niezwykle rzadko spotykany w dzisiejszej branży, gdzie większość firm zajmujących się obrazowaniem zdecydowała się na outsourcing do innych krajów, aby obniżyć koszty. Jednak SIGMA wierzy iż utrzymanie całego procesu produkcji i montażu w Aizu jest niezbędne do tworzenia innowacyjnych, starannie przemyślanych i nienagannie skonstruowanych produktów, które spełniają wysokie standardy wymagane przez profesjonalnych fotografów i filmowców na całym świecie.
Sigma wybrała Aizu na swoją główną bazę produkcyjną na początku lat 70-tych. Położone u podnóża góry Bandai w prefekturze Fukushima, około czterech godzin jazdy na północ od Tokio, Aizu ma mnóstwo bardzo czystej wody z górskich potoków, która jest niezbędna do szlifowania i polerowania soczewek. Założyciela SIGMA, pana Michihiro Yamaki, ten obszar przyciągnął również ze względu na pracowników, którzy słyną z kunsztu, etyki pracy i dbałości o szczegóły. Syn pana Yamaki, Kazuto Yamaki, obecnie właściciel i dyrektor generalny SIGMA Corporation, z takim samym niezachwianym zaangażowaniem utrzymuje produkcję w Japonii.
Dziś fabryka Sigmy ma powierzchnię ponad 50 000 stóp kwadratowych i jest wyposażona w najbardziej zaawansowane technologie produkcji elementów optycznych. Kupując aparat lub obiektyw Sigma, możesz być pewien, że praktycznie każda część została wyprodukowana i zmontowana przez firmę SIGMA w Japonii, z największą starannością i uwagą. Mamy nadzieję, że korzystanie z naszych produktów będzie dla Ciebie przyjemnością.