SIGMA 50 mm 1.4 DG DN to przeznaczony do współpracy z bezlusterkowymi, niezwykle popularny obiektyw zapewniający piękne rozmycie tła i niezwykle ostry i kontrastowy obraz. Standardowa ogniskowa 50 mm w połączeniu z jasną przysłoną F1.4 jest świetnym narzędziem do pracy w studio jak i plenerowych reportaży. Ze względu na kąt widzenia i efekt powiększenia, które są podobne do widzenia ludzkiego oka, obiektyw znajduje powszechne zastosowanie w niemal wszystkich kategoriach fotografii. Plastyka obrazu i wysoka ostrość godna linii SIGMA Art, powodują, że jest to jeden z najpopularniejszych obiektywów o standardowej ogniskowej.
Portretowanie to prawdopodobnie najpopularniejsza dziedzina obrazowania uprawiana przez fotografów na całym świecie. Odpowiednia perspektywa, ostrość obrazu, rozmycie tła, i wygoda pracy to najistotniejsze cechy obiektywów, po które sięgają fotografowie. SIGMA 50 mm F1.4 DG DN jako przedstawiciel linii Art, oferuje wszystkie najlepsze cechy doskonałego obiektywu portretowego. Z kolejnymi dwoma, równie popularnymi modelami SIGMA 35 mm F1.4 DG DN i SIGMA 85 mm F1.4 DG DN tworzą uzupełniający się zestaw bezkompromisowych obiektywów przydatnych na każdej sesji fotograficznej i z sukcesami są stosowane przez rzeszę twórców obrazu.
Obiektywy z linii Art, poza doskonałą jakością obrazu, są produkowane z myślą o długoletniej pracy. Wytrzymałe obudowy, wykonane ze stopów metali i termicznie stabilnych kompozytów zapewniają trwałą i stabilną pracę. Obiektyw posiada liczne udogodnienia w sterowaniu parametrami obiektywu. Zewnętrzny pierścień przysłon, którym płynnie, lub z przyjemnym click możemy sterować wartością F, oraz dodatkowy, programowalny z poziomu aparatu przycisk funkcyjny, powodują, że codzienna praca staje się łatwa i przyjemna. Jak przystało na obiektyw reporterski, zastosowano w nim najszybszą w ofercie SIGMA, technologię silników liniowych, wszystko po to, aby nie stracić żadnego ujęcia.
Fot. Meg Loeks
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, obiektyw ten jest idealnym połączeniem między optymalnym rozmiarem a szybkim autofokusem wymaganym w dzisiejszych systemach bezlusterkowych, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej klasy parametrów optycznych. Oprócz jasności F1.4 i dużego, pięknego efektu bokeh, różne aberracje zostały optymalnie zniwelowane w dążeniu do jednolitej i zrównoważonej charakterystyki obrazu w całej szerokości kadru, od środka do jego krawędzi. Rezultatem jest nowy „Art F1.4 50 mm”, obiektyw niezwykle wszechstronny pod względem wyrazistości, poręczności i użyteczności, który został zaprojektowany, aby pomóc fotografom w tworzeniu ich najlepszych prac.
W oparciu o najnowszą technologię projektowania optycznego, obiektyw posiada 14 elementów optycznych skupionych w 11 grupach, w tym 3 soczewki asferyczne i 1 element ze szkła SLD. Obiektyw skutecznie tłumi różne aberracje, takie jak astygmatyzm, którego nie można skorygować w aparacie. Pomimo dużego otworu przysłony F1.4, udało się uzyskać wysoką jakość obrazu na brzegach kadru i zminimalizować komę do tego stopnia, iż obiektyw sprawdzi się nawet przy trudnych ujęciach gwiazd i nocy, z wymagającym ostrym źródłem światła punktowego. Oprócz wysokiej rozdzielczości na przysłonie F1.4, obiektyw zapewnia piękny i naturalny efekt bokeh, który nie odwraca uwagi od wyeksponowanego na zdjęciu planu.
Fot. Stewart Weir
SIGMA 50 mm F1.4 DG DN | Art jest pierwszym aparatem z linii Art, przeznaczonym specjalnie do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, w którym zastosowano silnik liniowy „HLA”. Ponadto, dzięki zastosowaniu pojedynczej dwustronnej soczewki asferycznej jako elementu ogniskującego, obiektyw zapewnia szybkie i ciche ustawianie ostrości oraz wysoką wydajność śledzenia. Dzięki maksymalnej przysłonie F1.4 i wydajnemu systemowi AF, obiektywu można z powodzeniem używać w różnych sytuacjach, jak fotografowanie w ciemnych miejscach, fotografowanie poruszających się obiektów, a także nagrywanie wideo.
Rozwój obiektywu SIGMA 50 mm F1.4 DG DN | Art skupił się na odchudzeniu tubusu obiektywu poprzez zmniejszenie wagi soczewki ogniskującej i zoptymalizowanie układu soczewek, aby osiągnąć „optymalny rozmiar” dla systemów bezlusterkowych bez uszczerbku dla koncepcji „maksymalnego nacisku na wydajność optyczną” linii SIGMA Art. Obiektywowi udało się osiągnąć zarówno najwyższą wydajność, jak i rozmiar wymagany dla lekkiego i mobilnego narzędzia fotograficznego.
Fot. Maike Wittreck
Tubus obiektywu jest wyposażony w przełącznik trybu ustawiania ostrości, przełącznik włączenia i wyłączenia kliknięcia pierścienia przysłony, przełącznik blokady pierścienia przysłony, aby zapobiec niezamierzonemu działaniu, oraz przycisk AFL do przypisania dowolnej funkcji z aparatu. Te funkcje zostały zaprojektowane z myślą o intuicyjnej obsłudze podczas fotografowania. Obiektyw ma konstrukcję odporną na kurz i zachlapania, a przednia soczewka obiektywu jest pokryta powłoką hydrofobową i olejoodporną, dzięki czemu nadaje się do wielu różnych warunków fotografowania. Obiektyw jest kompaktowy, lekki i łatwy w użyciu, a jednocześnie zapewnia wysoką jakość wykonania zapewnioną przez niezawodną technologię przetwarzania fabryki Aizu „Made in Japan”.
W oparciu o najnowszą technologię projektowania optycznego, obiektyw posiada 14 elementów optycznych skupionych w 11 grupach, w tym 3 soczewki asferyczne i 1 element ze szkła SLD. Obiektyw skutecznie tłumi różne aberracje, takie jak astygmatyzm, którego nie można skorygować w aparacie. Pomimo dużego otworu przysłony F1.4, udało się uzyskać wysoką jakość obrazu na brzegach kadru i zminimalizować komę do tego stopnia, iż obiektyw sprawdzi się nawet przy trudnych ujęciach gwiazd i nocy, z wymagającym ostrym źródłem światła punktowego.
SIGMA 50 mm F1.4 DG DN | Art jest pierwszym aparatem z linii Art, przeznaczonym specjalnie do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, w którym zastosowano silnik liniowy „HLA”. Ponadto, dzięki zastosowaniu pojedynczej dwustronnej soczewki asferycznej jako elementu ogniskującego, obiektyw zapewnia szybkie i ciche ustawianie ostrości oraz wysoką wydajność śledzenia.
Obiektyw ma konstrukcję odporną na kurz i zachlapania, a przednia soczewka obiektywu jest pokryta powłoką hydrofobową i olejoodporną, dzięki czemu nadaje się do wielu różnych warunków fotografowania. Obiektyw jest kompaktowy, lekki i łatwy w użyciu, a jednocześnie zapewnia wysoką jakość wykonania zapewnioną przez niezawodną technologię przetwarzania fabryki Aizu „Made in Japan”.
Made in Japan, Aizu
Wszystkie nasze obiektywy i aparaty są projektowane, produkowane i montowane w naszej jedynej fabryce w Aizu w Japonii. Ten lokalny model produkcyjny jest już niezwykle rzadko spotykany w dzisiejszej branży, gdzie większość firm zajmujących się obrazowaniem zdecydowała się na outsourcing do innych krajów, aby obniżyć koszty. Jednak SIGMA wierzy, iż utrzymanie całego procesu produkcji i montażu w Aizu jest niezbędne do tworzenia innowacyjnych, starannie przemyślanych i nienagannie skonstruowanych produktów, które spełniają wysokie standardy wymagane przez profesjonalnych fotografów i filmowców na całym świecie.
SIGMA wybrała Aizu na swoją główną bazę produkcyjną na początku lat 70. Położone u podnóża góry Bandai w prefekturze Fukushima, około czterech godzin jazdy na północ od Tokio, Aizu ma mnóstwo bardzo czystej wody z górskich potoków, która jest niezbędna do szlifowania i polerowania soczewek. Założyciela SIGMA, pana Michihiro Yamaki, ten obszar przyciągnął również ze względu na pracowników, którzy słyną z kunsztu, etyki pracy i dbałości o szczegóły. Syn pana Yamaki, Kazuto Yamaki, obecnie właściciel i dyrektor generalny SIGMA Corporation, z takim samym niezachwianym zaangażowaniem utrzymuje produkcję w Japonii.
Dziś fabryka SIGMY ma powierzchnię ponad 50 000 stóp kwadratowych i jest wyposażona w najbardziej zaawansowane technologie produkcji elementów optycznych. Kupując aparat lub obiektyw SIGMA, możesz być pewien, że praktycznie każda część została wyprodukowana i zmontowana przez firmę SIGMA w Japonii, z największą starannością i uwagą. Mamy nadzieję, że korzystanie z naszych produktów będzie dla Ciebie przyjemnością.